بلبرینگ ها عضوی حیاتی در انواع ماشین های صنعتی و مکانیزم ها هستند.این قطعات عملکرد کلی مکانیزم های چرخشی و گردان را بهبود بخشیده و به طول عمر ماشین های صنعتی را بیشتر میکند. با توجه به اهمیت و گسترش استفاده از بلبرینگف برند های بسیاری در کشور های مختلف اقدام به تولید بلبرینگ ها با کیفیت و ویژگی های گوناگون میکنند.

در این مقاله از سری مقالات بررسی بلبرینگ ها به سراغ بلبرینگ های MPZ و DKFL رفته و آنها را بررسی میکنیم.اگر قصد خرید بلبرینگ این دو برند را دارید، خواندن این مقاله کمک زیادی میکند تا با اطلاعات بیشتری اقدام به خرید بلبرینگ برای ماشین آلات صنعتی خود کنید.

بلبرینگ چیست؟

بلبرینگ ها یکی از قطعات ضروری در ماشین آلات بوده که کاربرد گسترده ای در انواع صنایع و دستگاه های صنعتی دارند. وظیفه اصلی بلبرینگ ها بهبود عملکرد شفت های چرخشی و پیچشی بوده و مقدار اصطکاک را در مکانیزم های دارای چرخش کاهش میدهند.

انواع مختلف بلبرینگ

بلبرینگ تشکیل شده از ساچمه های فلزی که داخل قالبی از جنس فلز قرار گرفته اند و میان دو غشا از جنس آلیاژ های فلز محصور شده اند. بدلیل آزادی ساچمه ها، فرایند چرخش ساچمه ها میان دو غشا به راحتی صورت گرفته و مقدار اططکاک ایجاد شده در وسیله در حال چرخش را به مقدار زیادی کاهش میدهند.

امروزه انواع مختلفی از بلبرینگ ها با اشکال متفاوت تولید میشوند. بلبرینگ های مخروطی، بلبرینگ ساچمه ای، بلبرینگ استوانه ای و انواع بلبرینگ های خود تنظیم که دارای یک یا دو ردیف از ساچمه هستند از انواع مختلف بلبرینگ های تولید شده میباشند.

هرکدام از انواع مختلف بلبرینگ دارای کاربرد متفاوتی بوده از هر کدام در شرایطی خاص برای ماشین آلات صنعتی استفاده میشود. عمده ترین نوع بلبرینگ ها در بازار بلبرینگ های ساچمه ای و استوانه ای میباشند.

بلبرینگ MPZ

 بلبرینگ هایی با نام MPZ تحت برند شرکتی به نام jcs در کشور بلاروس تولید و عرضه میشوند. انواع مختلف بلبرینگ های MPZ دارای کیفیت بسیار بالایی بوده و از مرغوب ترین برندها در میان رقبا میباشند.

 

بلبرینگ های MPZ و DKFL | بلبرینگ | قیمت بلبرینگ | انواع بلبرینگ و رولبرینگ

شرکت بلاروسیjcs بلبرینگ های خود را در 600 مدل تنوع محصول تولید و صادر میکند. پیشینه تولید بلبرینگ های MPZ به سال 1948 و تاسیس شرکت jcs برمیگردد که کار خود را با 3000 کارمند شروع کرد.

اجزای تشکیل دهنده بلبرینگ MPZ

بلبرینگ های تولید شده برند MPZ با دو ویژگی بارز به شهرت و محبوبیت رسیده اند. اولین مورد یاتاقان هایی با قطر 10 میلی متر و وزنی معادل 20 الی 21 گرم و دومین مورد تولید بلبرینگ هایی با قطر 980 میلی متر و وزن بالای 880 کیلوگرم که در ماشین آلات بزرگ و صنعتی استفاده میشود.

کاربرد های بلبرینگ MPZ

بلبرینگ های MPZ دارای کاربرد فراوانی بوده و در انواع مختلفی از صنایع استفاده میشوند. محصولات MPZ به بیش از 20 کشور صادر شده و یکی از محبوب ترین برند های بلبرینگ میباشند.

در ادامه به برخی از کاربرد بلبرینگ های MPZ اشاره میکنیم:

  • ماشین آلات سنگین و معدن کاوی
  • تجهیزات کشاورزی و ماشین آلات کشاورزی
  • ماشین آلات صنایع متالوژی
  • صنایع معدنی و ماشین آلات استخراج
  • صنایع نفت و گاز، استخراج نفت و پالایشگاه ها
  • کارخانجات تولید انرژی
  • ماشین آلات راه سازی و جاده سازی
  • قطعات ساختمانی و ساختمان سازی

انواع بلبرینگ MPZ

بلبرینگ های برند MPZ بر اساس فشاری که تحمل میکنند به 4 دسته کلی تقسیم میشوند.

  1. بلبرینگ های فشار خیلی سبک
  2. بلبرینگ های فشار سبک
  3. بلبرینگ های فشار متوسط
  4. بلبرینگ های سنگین

معایب بلبرینگ MPZ

از بزرگترین معایب این بلبرینگ ها محدودیت یک ردیفه بودن محصولات بوده و همین امر سبب میشود که محصولات این شرکت بصورت تکی قابل استفاده نباشند و حداقل به دو عدد بلبرینگ نیاز باشد.همین امر سبب میشود که هزینه نهایی برای خرید قطعات بالاتر برود.

بلبرینگ DKFL

شرکت  Deutsche KugellagerFabrik  با نام مخفف DKFL اقدام به تولید انواع بلبرینگ و رولبرینگ، انواع کاسه نمد ها و یاتاقان ها میکند. این شرکت آلمانی بوده و در شهر لایزپیک فعالیت میکند.

این شرکت در سال 1904 تاسیس شده و پس از 45 سال با همکاری نزدیک با دیگر تولید کنندگان فعالیت خود را گسترش داد. تمرکز اصلی تولیدات این شرکت بلبرینگ و رولبرینگ بوده که امروزه به بیش از 25 کشور صادر میشود.

کاربرد بلبرینگ DKFL

اگر قصد خرید بلبرینگ داشته باشید باید بدانید که انواع مختلفی از بلبرینگ ها تحت برند DKFL تولید و عرضه شده که کاربرد فراوانی در تمامی صنایع دارند.در ادامه به برخی موارد اشاره میکنیم.

  • ماشین آلات صنعتی و سنگین
  • دستگاه های استخراج در معدن و معدن کاوی
  • ماشین آلات راه سازی و آسفالت سازی
  • صنایع ساختمانی
  • صنایع خودرو سازی و ماشین آلات سبک

بلبرینگ های DKFL دارای کیفیت بسیار بالاتری نسبت به بلبرینگ های چینی بوده و دارای اولویت بیشتری برای خرید میباشند. این محصولات دارای کیفیت بالایی بوده و از محبوب ترین برند بلبرینگ ها در کشور آلمان میباشند.

اصالت محصولات DKFL

امروزه انواع مختلفی از شرکت ها اقدام به تولید بلبرینگ میکنند که همین امر سبب شده بلبرینگ های تقلبی در بازار زیاد شده و سردرگمی برای خریداران بلبرینگ بوجود بیاید. در صورتی که قصد خرید انواع بلبرینگ های DKFL را داشته باشید باید دقت زیادی به خرج داده و از منابع معتبر که دارای قرارداد هستند خریداری کنید.

فروشگاه ایمن رول با تضمین کیفیت و اصالت محصولات اقدام به فروش انواع مختلف بلبرینگ های DKFL در سطح کشور مینماید.

 قصد خرید بلبرینگ دارید؟

در صورتی که قصد خرید بلبرینگ داشته باشید این مقاله میتواند کمک شایانی کرده تا با ویژگی بلبرینگ های دو برند DKFL و MPZ اشنا شده و اقدام به خرید فرمایید.

فروشگاه ایمن رول با سابقه فراوان و تضمین اصالات کالا اقدام به فروش انواع بلبرینگ ، رولبرینگ، کاسه نمد و انواع گریس کرده و آماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد.

آدرس: تهران، خیابان اکباتان، کوچه ناظم‌الاطباء شمالی، پاساژ امام حسین، طبقه اول، پلاک ۲/۲۰
شماره های تماس جهت اطلاع از موجودی و سفارش بلبرینگ و رولبرینگ:

0912-106-4830          021-33991416

جهت مشاهده محصولات و ویدیو های بیشتر به صفحه فروشگاه ایمن رول در اینستاگرام مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید