بلبرینگ ZKL و DKF ، محبوب و پرتقاضا

در زمینه انواع بلبرینگ و رولبرینگ های صنعتی انواع مختلفی از بلبرینگ ها وجود دارند که مختص به یک شرکت و کشور هستند.در این مقاله به بررسی بلبرینگ ZKL و DKF پرداخته و به مزایا و معایب آنها میپردازیم.

تاریخچه بلبرینگ ZKL

شرکت تولید کننده بلبرینگ و رولبرینگ  ZKL نزدیک به 100 سال پیش در سال 1921 در چک اسلواکی در اروپا تاسیس شد.مهم ترین دلایل محبوبیت زودهنگام محصولات این شرکت قیمت بسیار پایین و رقابتی و همچنین کیفیت بالای محصولات میباشد.

محصولات این شرکت از جمله بلبرینگ از حدود 30 سال پیش وارد ایران و چرخه صنعتی کشور شد.در ایران نیز دو برگ برنده ZKL باعث محبوبیت زودهنگام و افزایش تقاضا شد.

کیفیت بلبرینگ های ZKL

کیفیت محصولات دوار از جمله بلبرینگ و رولبرینگ و همچنین فرآیند ساخت آنها اولین ملاک برای خرید و رده بندی محصولات میباشد.دومین ملاک برای رده بندی بلبرینگ و رولبرینگ ها، قیمت آنها میباشد.

در بازار شلوغ و پر رقابت بلبرینگ ها، قیمت رقابتی عاملی بسیار تاثیر گذار در فروش و محبوبیت میباشد.شرکت ZKL از همان ابتدای تاسیس با تولید به بهترین شکل و کیفیت و همچنین قیمت گذاری رقابتی باعث محبوبیت زودهنگام شد.

میتوان گفت که بلبرینگ های شرکت ZKL هردو ملاک اصلی برای انتخاب و خرید را دارا میباشند.البته باید به این نکته اشاره کرد که با گذر زمان و قیمت پایین، همچنان کیفیت محصولات این شرکت مثال زدنی بوده و این شرکت ادعا میکند که محصولات تولید شده آنها دارای تمام استاندارد های بین المللی میباشد.

انواع محصولات شرکت ZKL

شرکت ZKL دارای محصولات بسیار متنوعی در زمینه انواع بلبرینگ و رولبرینگ میباشد.از مهم ترین بلبرینگ های این شرکت میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بلبرینگ شیار عمیق
  • بلبرینگ تماس زاویه ای
  • بلبرینگ کف گرد
  • بلبرینگ خود تنظم

همچنین در زمینه انواع رولبرینگ میتوان به محصولات زیر اشاره کرد:

  • رولبرینگ بشکه ای
  • رولبرینگ سوزنی
  • رولبرینگ مخروطی
  • رولبرینگ استوانه ای

اما در میان تمام محصولات تولید شده شرکت  ZKL بلبرینگ های کف گرد و رولبرینگ های بشکه ای و استوانه ای در ایران طرفداران بیشتری دارد.

اصالت، شرط اول شرکت ZKL

با افزایش تقاضای محصولات این شرکت بصورت روز افزون و همچنین محبوبیت بسیار، با گذر زمان تولید کنندگان اقدام به تولید محصولات تقلبی این شرکت کرده تا به اعتبار و کیفیت آنها صدمه زده و به سود برسند.

پس از مدتی شرکت ZKL با اعلام در وبسایت رسمی خود بیان کرد که محصولات این شرکت دارای تمام ملاک های استاندارد بین المللی بوده و برای خرید فق به نمایندگی های معتبر این شرکت میتوان اعتماد کرد.

محدودیت های ZKL در ایران

با وجود تقاضای زیاد و قیمت مناسب، محصولات این شرکت دارای معایبی نیز در ایران هستند.اولین و مهم ترین مشکل نبود تمامی محصولات این شرکت در بازار های داخلی میباشد. محدودیت در واردات، یکی از مشکلات اصلی صنعتی کاران میباشد.

همچنین بدلیل نبود نمایندگی رسمی شرکت ZKL در ایران، نمونه های تقلبی فراوانی جایگزین آنها شده که دارای کیفیت محصولات اصلی نیستند.همین مورد به تقاضای استفاده از محصولات این شرکت لطمه بسیاری میزند.

تاریخچه بلبرینگ DKF

برند مطرح DKF در سال 1904 توسط فریدریش ویلهلم ویت در کشور آلمان تاسیس شد.کلمه DKF مخفف کلمه آلمانی Deutsche Kugellagerfabrik به معنی کارخانه تولید بلبرینگ آلمانی میباشد.

این شرکت در ابتدا محصولات خود را بصورت محدود تولید و عرضه میکرد.اما با گذر زمان با تولید انواع بلبرینگ و رولبرینگ ها جای خود را در بازار صنعتی کشور آلمان و جهان باز کرد.معروف ترین محصولات این شرکت بلبرینگ های سوزنی، تماس زاویه ای و بلبرینگ های خود تنظیم میباشد.

در زمان حال تنوع بسیار بالای محصولات این شرکت و همچنین قیمت رقابتی نسبت به سایر رقبا و از همه مهم تر کییت بسیار بالا باعث افایش محبوبیت محصولات این شرکت و فروش فوق العاده آن شده است.

آزمون کیفیت، موفق اما نه به صورت کامل

میتوان گفت که انواع شرکت های سازنده بلبرینگ در کشور آلمان محصولاتی با کیفیت های نسبتا یکسان تولید میکنند.در شرایط خاص میتوان دید که تولیدات یک شرکت برتری نسبی به دیگر محصولات دارد.محصولات شرکت DKF نیز در این رده بندی قرار گرفته و دارای کیفیت نسبتا مشابه با دیگر رقبا میباشد.

اما نسبت به شرکت های مطرح دیگر مانند SKF و FAG محصولات شرکت DKF برتری چندانی نداشته و با استاندارد های کیفی این شرکت ها فاصله بسیار زیادی دارد.پس میتوان نتیجه گرفت که محصولات این شرکت فقط در زمانی میتوانند انتخاب اول شما باشند که قیمت ملاک اول شما باشد.

بررسی بلبرینگ های ZKL و DKF | بلبرینگ | قیمت بلبرینگ | انواع بلبرینگ و رولبرینگ

محصولات شرکت DKF

شرکت تولید کننده DKF با تولید طیف وسیعی از انواع بلبرینگ و رولبرینگ سهم بسزایی در تامین نیاز های صنعتی دارد.اما در مهم ترین محصولات تولیدی این شرکت میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بلبرینگ ها تماس زاویه ای
  • بلبرینگ خود تنظیم شونده
  • رولبرینگ های بشکه ای
  • رولبرینگ مخروطی
  • رولبرینگ استوانه ای

در بازار ایران نیز این محصولا محبوبیت بسیار بیشتری نسبت به دیگر محصولات این شرکت دارند.

معایب بلبرینگ های DKF

اولین و مهم ترین عیب محصولات این شرکت، نبود بخش عمده ای از محصولات تولیدی در ایران میباشد. همچنین وجود نسخه های تقلبی از محصولات DKF باعث سردرگمی و انتخاب سخت خریداران میشود.

همچنین نبود نمایندگی رسمی DKF در ایران، دسترسی به اصالت و محصولات متنوع را بسیار محدود میکند.باید توجه داشت که بدلیل کیفیت متوسط، بلبرینگ های این شرکت در اولویت اول نبوده و محصولات با کیفیت بالاتری در بازار ایران موجود میباشد.اما قیمت رقابتی و کم آن باعث افزایش تقاضای در بازار کشور ایران شده است.

سخن آخر

در این مقاله به دو بلبرینگ شرکت DKF و ZKL اشاره کردیم که هردو برند هایی از کشور آلمان هستندِهمچنین به مزایا و معایب این محصولات نیز اشاره شد.اما شما عزیزان میتوانید با خرید از شرکت ایمن رول محصولات با اصالت و کیفیت بالای این دو شرکت معتبر را تهیه کرده و استفاده نمایید.

آدرس: تهران، خیابان اکباتان، کوچه ناظم‌الاطباء شمالی، پاساژ امام حسین، طبقه اول، پلاک ۲/۲۰
شماره های تماس جهت اطلاع از موجودی و سفارش بلبرینگ و رولبرینگ:

0912-106-4830          021-33991416

جهت مشاهده محصولات و ویدیو های بیشتر به صفحه فروشگاه ایمن رول در اینستاگرام مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید